"הגנה מן הצדק": נתניהו יבקש מביהמ"ש לבטל את האישומים

ישראל רובין No Comments on "הגנה מן הצדק": נתניהו יבקש מביהמ"ש לבטל את האישומים

משפט נתניהו: לאחר שסנגוריו של שאול אלוביץ' הגישו אתמול בקשה ל"הגנה מן הצדק", כעת מודיע נתניהו לבית המשפט כי בכוונתו להגיש בקשה דומה לביטול האישומים נגדו בתיק 4000

נתניהו בפתיחת משפטו צילום: פלאש 90
12:39
30.04.24
יונת קפלן No Comments on המתנה שהקורונה הביאה לחיינו | הניה שוחט

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סנגוריו של נתניהו מודיעים היום לבית המשפט כי הם מתכוונים להגיש בקשה מפורטת ל"הגנה מן הצדק", ולביטול כתב האישום שהוגש נגדו.

יש לציין כי בעבר כבר הגיש נתניהו בקשה לביטול כתב האישום בשל "הגנה מן הצדק", במסגרת הטענות המקדמיות בתחילת המשפט, אך כעת צפוי נתניהו להגיש בקשה מפורטת יותר, בדומה לזו שהגישו הזוג אלוביץ שעשויה להתבסס במידה רבה על דברים שעלו במהלך ניהול ההוכחות במשפט.

נתניהו מתכוון לטעון בבקשה שתוגש גם על הפרת הוראות 'חוק יסוד הממשלה' והוא יבקש לזמן לעדות חוקרים רלוונטיים לפני הדיון וההכרעה בבקשתו.

"הגנה מן הצדק" היא טענת הגנה בה מתבקש בית המשפט להגן על הנאשם מפני מערכות הצדק, אף אם ביצע עבירה – משהגשת כתב האישום או ניהול ההליך הפלילי "עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית", למשל בשל אכיפה בררנית או התמהמהות רבה מידי בהגשת כתב האישום.

כזכור, אתמול דיווחנו כי בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' שכנגדם הוגש כתב אישום בתיק 4000 הגישו בקשה לבית המשפט ל"הגנה מן הצדק", בשל "מסה קריטית של כשלים מחרידה ומבהילה" כלשונם.

 



0 תגובות